PT TEAM

PT TEAM betyder att en grupp deltagare tränar tillsammans med samma fokus och mot liknande mål.
Ett TEAM får bestå av 4-6 personer som tränar tillsammans
under ett bestämt antal veckor, ett bestämt antal ggr i veckan.

TEAM är inte gruppträning utan varje deltagare får individuell hjälp inom ramen för Personlig Träning.

Tillsammans är vi starkare!
Häng med i ett TEAM, ta chansen att nå ditt mål och våga utmana dig!
Vi hjälper dig på vägen!

Scrolla ner och se aktuella TEAM som är på gång. Titta även på den whiteboard som står i foajén på StiL,
där kan man se vilka TEAM som är på gång och aktuell platstillgång.

Mer specifik information kring varje TEAM får du inför respektive start.

Vid intresse, kontakta receptionen eller skicka ett mejl till personligtraning@mittlivsstil.se


 

PT TEAM - Stark genom klimakteriet

Detta TEAM är för dig som är över 40 år och kanske känner att resultaten inte infinner sig som tidigare. Kanske du har tappat bort din motivation helt och hållet med all stress och dålig sömn. Vi kommer hjälpa dig att göra träningen mer effektiv och roligare när du tränar.

Vi kommer även prata om att återhämtning och vila och vilka vitaminer och mineraler kroppen behöver under förklimakteriet och klimakteriet.

Totalt 5 veckor

Antal tillfällen
5 tillfällen på 60 minuter

Antal personer
4 - 6

Mål
Baseras på dialog med gruppens deltagare innan uppstart. Men generellt, få bättre effekt i din träning med just dina förutsättningar i fokus.

PT TEAM – Strong woman

Är du kvinna, vill bli starkare och utveckla tekniken i basövningar? Då är Strong Woman det perfekta teamet för dig.

Bakgrund
Styrketräning är en viktig aspekt för hälsan i stort. Allt fler kvinnor söker sig till och efterfrågar styrketräning i gymmet och vill bli starka, vilket vi uppmuntrar! För att stärka kunskapen, motivationen och tryggheten till att genomföra den typen av träning har vi skapat Strong Woman.

Upplägg
Genom att delta i Strong Woman får du grundläggande och noggrann genomgång av teknik i basövningar i form av benböj, marklyft, bänkpress samt axelpress. Du får hård och säker träning med en personlig tränare, med hjälp av din personliga tränare ges möjlighet för olika nivåer. Det vill säga, det passar både dig som saknar erfarenhet och även dig som har erfarenhet men vill utvecklas. Redskapen vi använder är kettlebell och skivstång, detta är individuellt och baserat på tidigare erfarenheter.

Antal veckor
8 veckor

Antal personer
4 - 6

Mål
Baseras på dialog med gruppens deltagare innan uppstart. Men generellt, bli starkare samt skapa kunskap och trygghet i basövningar som benböj, marklyft, bänkpress samt axelpress.

 


 

PT TEAM – Kettlebell

Här kommer vi lära oss teknik på kettlebell övningar, från basövningar och upp till lite mer avancerade, men allt efter individens nivå.

Så det passar dig som är nyfiken på kettlebell och är helt ny, men även dig som redan provat på men vill lära dig mer. Här kommer du att öka din kondition, styrka och förbränning.

Antal veckor
8 veckor

Antal deltagare
4 - 6

Mål
Baseras på dialog med gruppens deltagare innan uppstart. Men generellt, få bättre effekt i din träning med kettlebell som verktyg.


För mer information kring priser och personlig träning:

KLICKA HÄR


 

Dela på Facebook