Bokningsinformation

Om butiken

Uthyrningsbutiken drivs gemensamt av StiL Frilufts och StiL Längdskidor. 

OBS! Ut-/inlämning av utrustning är endast möjlig under receptionens öppettider: måndag-fredag 8.00-20.00, lördag 9.00-15.00 & söndag 15.00-20.00.  

Om en bokning görs med angiven starttid utanför receptionens öppettider kommer ingen återbetalning att ske, utrustningen kan då hämtas ut när receptionen öppnat. 

För frågor som rör klassiska skidor eller skate skidor, maila till langdskidor@mittlivsstil.se.

För alla andra frågor, kontakta friluftssektionen på frilufts@mittlivsstil.se.

Hur du bokar utrustning: 

För att kunna hyra utrustning måste du vara medlem i StiL. Medlemskap ingår i alla våra abonnemang men går att köpa separat. Bokning av utrustning sker via hemsidan och utrustningen hämtas sedan ut i uthyrningsbutiken. Inloggning till hemsidan får du automatiskt första gången du blir medlem eller skaffar ett gymkort hos StiL och finns kvar även efter att du slutat ha ett aktivt medlemskap eller abonnemang. Har du glömt dina inloggningsuppgifter så kontaktar du receptionen, kontaktuppgifter finns längst ner på hemsidan. 

Vad händer om du inte hämtar ut? 

Bokningen är bindande. Eventuell avbokning måste göras senast 24 timmar innan uthyrningstiden börjar. Vid senare avbokning, ta kontakt med receptionen. Du debiteras då en avgift på 100 SEK. Om avbokning inte skett innan uthyrningstiden börjat och utrustningen inte hämtas ut debiteras du 200 SEK.

Vad händer om utrustningen inte lämnas tillbaka i tid?

Om utrustningen inte återlämnas i tid tillkommer en avgift på 500 SEK plus dygnshyra för varje ytterligare påbörjat dygn. 

Vad händer om du tappat bort något/något går sönder? 

Vid återlämning av utrustning kommer denna att kontrolleras. Om någon utrustning har gått sönder på grund av vårdslös användning eller tappas bort är du ersättningsskyldig motsvarande kostnader för reparation alternativt ny utrustning

Vad man ska göra om man upptäcker att något är sönder innan man har använt det? 

När du hämtar utrustningen, kontrollera att allt finns med och ingenting är trasigt. Om någonting saknas eller är trasigt måste detta meddelas i receptionen omedelbart.

Dela på Facebook